Distance Selling Agreement

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

Madde 1 - Taraflar

SATICI : Şeyma Nur Soysal Karpuz


Ticari Ünvanı : Şeyma Nur Soysal Karpuz

Adresi : Çengelköy mah. Boğaziçi cad. No:27 Üsküdar/ İstanbul 

Telefon

Mail Adresi : info@seym.com.tr

ALICI :

Adı Soyadı :

Adresi :

Telefon :

Mail Adresi :

Madde 2 - Sözleşmenin Konusu ve Kapsamı

Şeyma Nur Soysal Karpuz adına kayıtlı Seym Glass Studio markalı ürünlerin satışına dair sunulan hizmete www.seym.com.tr bağlı alan adı ve sosyal medya platformları üzerinden (Web sitesi), Satıcıya ait ürünlerin satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, sözleşmede belirtilen niteliklere sahip mal/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanması oluşturur.

Madde 3 - Sözleşme Konusu Malın Temel Nitelikleri ve Bedeli 

Ürün/Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve vergiler dahil satış bedeli ve teslimat bilgileri aşağıdaki gibidir: 

Üretim yeri Türkiye olan ürünleri, sıcak cam şekillendirme tekniği ile ağızdan üflenerek elle şekil verilen dekorasyon amaçlı ürünlerdir.  

 
İşbu Sözleşme’nin konusu; alıcının satıcıya ait internet sitesi veya sosyal medya platformaları üzerinden listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.


3.1. Malın/Ürün/Ürünlerin/ Hizmetin temel özelliklerini (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) satıcıya ait internet sitesinde yer almaktadır. Ürünün temel özellikleri kampanya süresince incelenebilir.

3.2. Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti yurtiçi gönderiler için satıcı tarafından, diğer her türlü vergi, resim harç gibi ek ücretler alıcı tarafından ödenecektir.

Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti diğer her türlü vergi, resim harç gibi ek ücretler yurtdışı gönderiler için alıcı tarafından ödenecektir.


Ödeme Şekli ve Planı: Enpara hesabı TR94 0011 1000 0000 0113 2371 98

 Hesaba peşin ödeme şeklinde yapılacaktır. Web sitesinde bir diğer ödeme şekli de IYZICO ödeme yöntemidir.

Teslimat Adresi:

Teslim Edilecek Kişiler:

Fatura Adresi:

Madde 4 - Malın Teslimi ve Teslim Şekli 

Sözleşme alıcı tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup, alıcı'nın satıcı'dan satın almış olduğu mal/hizmet'in alıcı'ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal/hizmet, alıcı'nın sipariş formunda ve işbu sözleşmede belirtmiş olduğu adreste bulunan kişi/kişilere teslim edilecektir.

Madde 5 - Teslimat Süresi, Masrafları ve İfası

Mal/Hizmet'in teslimat masrafları alıcı'ya aittir. Satıcı web sitesinde veya sosyal medya platformunda teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafları satıcı'ya ait olacaktır.

Malın teslimatı; satıcı siparişe göre özel üretim yapacağından teslimat süresi siparişe göre belirlenir. Teslimat süresi, eğer ürün stoklarda mevcut ise ortalama 1 ila 7 iş günü içinde, stoklarda mevcut değil ise ortalama 4 ila 10 hafta arasında değişiklik gösterebilir. Teslimat süreleri, ödemenin alınması ve sipariş detaylarının kesinleştirilmesi ile başlar.

Özel üretim harici ürün satılması halinde teslimat, satıcı'nın stokunun müsait olması ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Satıcı mal/hizmet'i, alıcı tarafından mal/hizmet'in sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir nedenle alıcı tarafından Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, satıcı mal/hizmet'in teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

Madde 6 - Alıcının Beyan ve Taahhütleri 

Alıcı, Websitesinde veya sosyal medya platformlarında yer alan sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin olarak satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. Alıcılar tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan satıcı iletişim bilgilerinin sağladığı kanallarla ulaştırabilirler.

Alıcı, işbu sözleşmeyi ve ön bilgilendirme formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce satıcı tarafından tüketiciye verilmesi gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. Alıcı'nın, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı Mal/Hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin sorumluluğu ve hasarlar Alıcı'ya aittir. Mal/hizmetin tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini satıcıya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal/hizmeti 3 (üç) gün içinde satıcıya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri alıcıya ya aittir.

Satıcının alıcı tarafından belirtilen adresi, e-posta adresi, telefon numaraları ve diğer iletişim bilgileri üzerinden telefon görüşmesi, pazarlama, bildirim ve diğer amaçlarla alıcıya ulaşma hakkı bulunmaktadır. Alıcı işbu sözleşmeyi kabul etmekle satıcının kendisine yönelik yukarıda belirtilen iletişim faaliyetlerinde bulunabileceğini kabul ve beyan etmektedir. 

Alıcı satıcıya ait internet sitesi veya sosyal medya platformlarından verdiği kişisel ve diğer bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, satıcının bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeni ile uğrayacağı tüm zararları satıcının ilk bildirimi üzerine derhal nakden ve defaten tazmin edeceğini beyan ve kabul eder. 

Madde 7 - Satıcının Beyan ve Taahhütleri 

Satıcı, sözleşme konusu Mal/Hizmetin Tüketici Mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile alıcı'ya teslim edilmesinden sorumludur. Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu alıcı'ya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Sözleşme konusu Mal/Hizmet, alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz.

Satıcı kendine ait internet sitesi veya sosyal medya platformları üzerinden satıcının kendi kontrolünde olmayan ve/veya başkaca üçüncü kişilerin sahip olduğu ve /veya işlettiği başka bir internet sitesi ya da sosyal medya platformu içeriklerine link verebilir. Bu linkler alıcıya yönlenme kolaylığı ağlamak amacıyla konmuş olup herhangi bir web sitesini ya da sosyal medya platformunu işleten kişiyi desteklemez ve garanti etmez. 

Madde 8 - Cayma Hakkı 

Alıcı'nın hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde -özel üretim mallar hariç olmak üzere -malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı'ya ulaşması tarihinden itibaren satıcının malı geri alacağını satıcı taahhüt eder. Cayma hakkı bildirimi ve sözleşmeye ilişkin sair bildirimler satıcıya ait ve yukarıda belirtilen satıcı iletişim bilgileri kanalı ile gönderilebilecektir.

  1. kişiye veya alıcıya teslim edilen ürünün faturası iade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. 

Cayma hakkının kullanılması için bu süre içerisinde satıcıya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde:

  1. a) Alıcı'ya veya onun bildirdiği yukarıda bilgisi bulunan üçüncü kişiye teslim edilen ürünün iade edilmesi zorunludur.
  2. b) 14 (ondört) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa ürünle birlikte hediye edilen diğer ürünleri eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

Cayma hakkının kullanılmasını ve bilginin ulaşımını takip eden 10 (on) gün içerisinde ürün bedeli Alıcıya ödediği şekilde iade edilir. Ürün satıcıya iade edilirken, ürün teslimi sırasında alıcıya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi gerekmektedir. İade kargo bedeli alıcıya aittir. Ürünle beraber iade edilecek olan faturanın iade bölümü doldurularak ve alıcı tarafından imzalanarak iade edilecektir.

Madde 9 - Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Haller 

Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz: 

  1. a) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Tüketicinin onay ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri
  2. b) Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen mallara ilişkin sözleşmeler
  3. c) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan başka bir deyişle siparişe göre özel üretilen, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmeler
  4. d) Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler
  5. e) Gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler
  6. f) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler
  7. g) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler

ğ) Kampanya ve indirim dâhilindeki ürünlerde

Madde 10 - Uyuşmazlıkların Çözümü 

Tüketiciler, Satıcı ile sorunları olursa, sorunu satıcının çözememesi durumunda, öncelikle şikayet ve itiraz konularında başvurularını ürünü satın aldıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne; ürün bedelinin tüketici hakem heyetinin üst sınırını aşması halinde ise şikayet ve itiraz konularında başvurularını ürünü satın aldıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici mahkemesine yapabileceklerdir.

Madde 11 - Mal/Hizmetin Fiyatı 

Şeyma Nur Soysal Karpuz tarafından yapılan indirimler, kuponlar ve sair satış fiyatına yansıtılır.



Madde 12 - Temerrüd Hali ve Sonuçları 

Alıcı, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini alıcıdan talep edebilir ve her koşulda alıcının borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı satıcının oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.

Madde 13 - Bildirimler ve Delil Sözleşmesi 

Şeyma Nur Soysal Karpuz’un resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veri tabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. Maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

Madde 14 – Yürürlük 

14 (on dört) Maddeden ibaret bu Sözleşme, taraflarca okunarak, alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve derhal yürürlüğe girmiştir.




          Alıcı         Satıcı